Wat ligt er op mijn werktafel? Deel 8.

De Mercedes... De verf is gestript, de carrosserie is opnieuw geprimed en geverfd. Er zitten nu 2 lagen GX-100 op (en de decals), nog 1 of 2 lagen voordat ik kan beginnen polijsten.

Mercedes 300SL body, painted and coated.

Eerlijk gezegd, als ik niet zo ongeduldig was geweest de eerste keer en meer GX-100 lagen had gezet, had het er beter uitgezien

Dat is het net met modelbouw: eigenlijk is het niet moeilijk. De meeste vaardigheden pik je al doende op (vooral in dit internet-tijdperk), maar de belangrijkste skill die je nodig hebt is: geduld (een beetje handigheid helpt ook, natuurlijk).

Ik maak graag de grap dat ik lijd aan goed-genoeg-itis, maar eigenlijk komt het op hetzelfde neer: ik wil sneller resultaat zien, zelfs als een beetje meer werk een (nog) beter resultaat zou opleveren.

Hetzelfde geldt voor de kabeltram. Dit is een model in hout en metaal, iets dat ik niet gewend ben. Maar: ik neem mijn tijd, pas mijn vaardigheden en ervaring van jaren toe en behaal een vrij mooi resultaat, al zeg ik het zelf. OcCre beweert dat dit een 'medium' moeilijkheidsgraad model is (ze hebben ook 'beginner', 'easy', 'high' en 'advanced'), maar ik zou niet twijfelen om dit model aan te raden zelfs voor iemand die nog maar een paar modellen heeft afgewerkt.  

Soit, genoeg gebabbeld. Wat is de vooruitgang van de tram?

Het eerste dak is bijna klaar. De eerste laag vuller is aangebracht en glad geschuurd.

San Francisco cable car, with a sanded-smooth roof. The side frames are not added yet, and there are gaps visible underneath the roof planks.

De zijframes zijn dan ingelijmd en opgevuld. Dit moet nu opnieuw geschuurd worden.

Roof side frames fitted. The wheel bogies are in the picture as well. Side frames filled in, not sanded yet.

De wielbogies zijn in mekaar gezet. Ik heb smalle strips van schilderstape gebruikt rond de as om de pasvorm van de wielen beter te maken.

Axle frames. A narrow strip of tape is wrapped around the axle to ensure a better fit for the wheels. All four wheel pairs done. Wheel bogie assembled.

Dat is het. Nu: meer schuren, handstangen maken voor het interieur, de tape verwijderen (en waarschijnlijk meer schuren) en verven. Nog veel te doen, maar onthou: ik neem mijn tijd.

Nog één iets: de U-2C van AFVClub waaraan ik werk terwijl alles droogt is ook mooi aan het opschieten. De romp is gesloten en ik ben begonnen aan de linkervleugel.

U-2C fuselage and left wing. Also visible is the camera in its transport cradle.

Woensdag bouwavond! Niet vergeten!

Blijf bouwen en tot volgende week!

Terug naar blog

Reactie plaatsen

Let op: opmerkingen moeten worden goedgekeurd voordat ze worden gepubliceerd.