Wat ligt er op mijn werktafel? Deel 43.

Hallo!

Oktober is bijna voorbij. Donderdag de 31ste vieren we het 1-jarig bestaan ​​van Modelist, dus dat is iets om naar uit te kijken!

Ondertussen maak ik goede vorderingen met de Junkers. Het vliegtuig staat nu thuis, na de eerste verflaag.

De laatste keer zagen we de stoelen geverfd met olie. Die is over het weekend gedroogd en ik kon de veiligheidsgordels bevestigen en de stoelen in het interieur bevestigen. Daarna heb ik de ramen geïnstalleerd en ze afgeplakt.

Tegenwoordig kun je voorgesneden verfmaskers kopen voor bijna elk vliegtuig (of elke camouflage). Maar je kunt ze relatief eenvoudig zelf maken. Het enige dat je nodig hebt is wat modelleertape , een tandenstoker en een heel scherp mes . Leg een klein stukje tape over een raam, druk het in de hoeken (of tegen het frame) aan met een tandenstoker en snij de tape vervolgens voorzichtig langs deze rand.

De Junkers heeft 4 ramen per kant. Ik heb ze een voor een afgeplakt en daarna de zijwanden op de vleugelbasis gelijmd. Ik heb de motor droog in de ruimte gemonteerd en zag dat er nog wat werk aan was. Hier later meer over. Hier zijn de laatste duidelijke beelden van het interieur voordat het allemaal dichtgaat. Miniart biedt een aantal leuke details, zoals de klok op de achterwand en de gordijnen op het voorste schot. De veiligheidsgordels zijn foto-etch onderdelen, die een beetje prutswerk geven, maar er heel mooi uitzien als ze eenmaal zijn geïnstalleerd en geverfd.

Je zou denken dat dit allemaal compleet verborgen zal zijn, maar door de vrij grote ramen en de open linkerdeur, zal het meeste later nog steeds zichtbaar zijn. Het loont echt om wat aandacht te besteden aan het interieur. Let ook op de lamp op het dak. Nog een leuk detail.

De motor dan. Dit is een stukje waar Miniart niet genoeg aandacht aan heeft besteed. Ten eerste zijn de montagebeugels niet goed passend en de positioneringspennen staan ​​niet goed uitgelijnd (maar dat kan mijn fout zijn). Dan zitten er kleine pennen onder de bevestigingen van de motor zelf, terwijl er geen gaten in de beugels zitten. Dit is echter vrij eenvoudig af te snijden. Ten slotte zit er een rond ding (de zwart-zilveren cilinder; compressor misschien?) aan de linkerkant van de motor, en dit zit in de weg van de linker bevestigingsbeugel. Ik heb de diagonaal in kwestie doorgesneden om uit de weg te laten duwen door de motor. Alles zit uiteindelijk vrij dicht opeen en ik laat de motorkap dicht, dus het zal hoe dan ook onzichtbaar zijn.

Dus, nu dat uit de weg is, gaan we verder met de vleugels. Deze waren intern gespand met kabels, dus waren vrij dik. Miniart heeft de vleugels voorzien van interne ondersteuningen om te helpen met de constructie.

Nog een leuke optie van Miniart: je kunt de vleugels bevestigd (onder) of losgemaakt voor grondtransport (boven) bouwen. Je zult de binnenkant van de vleugels een beetje moeten schilderen en detailleren als je voor de tweede optie kiest.

Laatste ding om te doen: het landingsgestel. Dit is opgebouwd uit een centrale as + steunen, en twee zijkanten met schokdempers. Deze onderdelen zijn erg dun en kwetsbaar, maar er zijn reserveonderdelen! Goede optie om te hebben, want ik heb er daadwerkelijk één gebroken. Eénmaal gemonteerd en bevestigd aan het vliegtuig, zullen ze vrij stevig zijn, maar voor nu moet ik voorzichtig zijn.

Nu dat allemaal gedaan is, is het vliegtuig klaar om geverfd te worden:

Dus nam ik het weer mee naar huis, maskeerde de open cockpit, gaf het een laag witte Vallejo primer en airbrushte het vervolgens met Mr. Hobby RLM04 geel in twee lagen. Zo ziet het er nu uit:

Ik moet het geel afplakken voor de zwarte en rode delen, wat een uitdaging zal zijn. Ten eerste zijn er wat rondingen in de zwart-gele randen die flexibele tape en masking putty nodig gaan hebben. Ten tweede: het hele ding is bedekt in gegolfd plastiek. Ik moet ervoor zorgen dat de tape goed is aangebracht om te voorkomen dat er verf onder komt. Omdat de eerste laag geel is en de tweede zwart, zal het onmogelijk zijn om onderspray te corrigeren...

Blijf op de hoogte!

 

Het volgende project is ook in de winkel gearriveerd. Meng's A39 Tortoise:

Ik heb deze al wat voorbereid door de wielen en het loopwerk te spuiten en ben nu bezig deze in elkaar te zetten, wat op zijn zachtst gezegd frustrerend is. Eenmaal in elkaar gezet, zijn ze erg stevig, maar de wielparen zitten vast met slechts één kleine stang en de hele constructie valt gewoon uit elkaar zodra je het maar aanraakt.

Zoals hier:

Het gaat dus langzaam, met veel pauzes...

Ik heb er vier en een half van de acht gedaan (exclusief het verven van de banden):

Dat is alles.

Deze donderdag, 31 oktober, wordt Modelist 1 jaar! Kom langs (of bestel online) en ontvang een klein cadeautje als dank voor je steun in de afgelopen 12 maanden.

Tot volgende week!

Terug naar blog

Reactie plaatsen

Let op: opmerkingen moeten worden goedgekeurd voordat ze worden gepubliceerd.